Mensen en zoekmachines als Google vragen om informatie: wij helpen met het aanbod ervan. We maken informatie vindbaar.

Natuurlijk kun je ons inhuren om 'bovenaan te staan in Google'.

Maar ...

Er is meer dan Google

Het web evolueert, en het wordt in toenemende mate bevolkt door allerlei andere apparaten en communicatiekanalen buiten traditionele websites. Dat zien we overal om ons heen. Denk maar eens aan de opkomst van smartphones met hun (voor Google moeilijk toegankelijke) apps. Aan de opkomst van het 'sociale' advertentieplatform Facebook. Of denk aan traditionele email, wat nog steeds heel veel gebruikt wordt.

En: een belangrijke zoekmachine die nogal eens vergeten wordt, maar zeker voor grotere organisaties van belang is, is de zoekmachine op de eigen website. Hoe vinden de medewerkers van het KCC hun antwoorden? En hoe vinden mensen antwoorden op servicevragen voordat ze besluiten te bellen?

Dit gaat allang niet meer over 'bovenaan staan' in 1 'zoekmachine', maar om het aanbieden van het juiste antwoord, op de juiste plaats, voor allerlei verschillende en nieuwe manieren waarop mensen informatie consumeren. Oftewel:

Het gaat om 'zoekvragen' en de antwoorden daarop

Wat zijn de plekken waar mensen vragen stellen, Impliciet of expliciet? Waar staat het antwoord? Is het een correct antwoord? Zijn er geen andere plekken waar een vergelijkbaar, maar onjuist antwoord staat? Dit alles noemen we 'vindbaarheid'. Het lijkt veel op SEO qua technieken, maar richt zich op mensen die antwoorden zoeken enerzijds, en de aanbieders van informatie anderzijds. Zoekmachines zijn daarin secundair, tussenpersonen, handelaren van informatie. Belangrijk, maar bijzaak.

Goed, vindbaarheid dus.

Voor wie is dit interessant? Vooral voor degenen die +90% van hun zoekverkeer uit branded search halen (you know who you are). Of voor degenen die het als primaire organisatiedoel hebben om mensen van de juiste informatie te voorzien over een onderwerp. En voor organisaties die de kosten van hun KCC omlaag willen brengen. Voor organisaties waarbij de traditionele website slechts 1 van de (online) communicatiekanalen is. En zo kunnen we nog wel even verder gaan.

Punt is, als je organisatie 'SEO' als middel ziet en niet als doel (want dat is 'vindbaarheid'), dan snappen wij dat. Zo zien wij het ook ;)

Conclusie: wij kunnen hiermee helpen

Vindbaarheid & SEO is een dienst die we bieden. Neem gerust contact op (zie onder) voor meer informatie!