Search analytics ondersteunt SEO: het is SEO, maar dan gebaseerd op hypothese > onderzoek > aanbeveling > uitvoering

Search analytics wordt steeds waardevoller naarmate je bepaalde onderdelen ervan automatiseert, zodat je inzichten bijvoorbeeld wekelijks aangeleverd krijgt, klaar om slimme dingen mee te doen.

search analytics helps website owners understand and improve their performance on search engines, for example identifying highly valuable site visitors or understanding user intent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Search_analytics

De crux is het dat search analytics geen eenmalige exercitie moet zijn, maar een continu proces. En in dat proces gebruik je zowel automatisering als menselijk inzicht en onderlinge afspraken tussen verantwoordelijke collega's.

Het gevolg? Een proces van continue verbetering, van het steeds beter worden in het beantwoorden van zoekvragen, en daarmee dus van het continu beter halen van organisatiedoelen, of dat nu kostenbesparing, conversieverhoging, informatievoorziening, of iedere combinatie daarvan, of nog meer is.

Onze rol? Wij adviseren. Hoe dit ingericht kan worden: qua proces, qua techniek, qua scholing. Hoe de data geïnterpreteerd wordt. Hoe te sturen.

Conclusie: wij kunnen hiermee helpen

Search analytics is een dienst die we bieden. Neem gerust contact op (zie onder) voor meer informatie!